fredag 15. januar 2010

Fredagslunsjen......







var i dag OMELETT:-)
Omelett er enkelt, kjapt og lett tilgjengelig så lenge du har egg i kjøleskapet.
Man kan så og si putte hva som helst i en omelett av det man har liggende.
I min fredagsomelett har jeg hatt i:
Tre egg
Litt skummet melk
Flate sukkererter
Squash
Asparges
Løk
Rød paprika (ett sted har jeg lest at rød paprika og egg i omelett er en veldig bra kombinasjon:)
Litt røkt kalkunskinke
En neve revet ost på toppen:-)
Omelett på 1,2,3!
1.Først skrur jeg plata på lav varme så den får varmet seg opp mens jeg kutter grønnsaker.
2.Så blander jeg alt sammen i en bolle og strør liiitt salt og pepper oppi ( Jeg pleier ikke salte maten noe særlig, for jeg synes heller en kan salte sin egen etter behov mens man spiser:)

3.Så er det bare å helle røren i en stekepanne og la den stå til den er ferdig.

Viktig: ikke ha for sterk varme, da blir omeletten brent under og rå oppå.

Mot slutten strør jeg ost over og når den er smeltet- VOILA!
Jeg spiste omeletten uten brød, men med noen cherrytomater ved siden av, namnam!
Ikveld skal vi ha rødvinsmarinert entrecote med bakt potet, bakte tomater og kjærstens soppsaus (som er helt fantastisk god)! JEG GLEDER MEG!

Ingen kommentarer: