onsdag 20. januar 2010

Usunn helgekos!

Her i heimen blir det ofte biff i helgene. Da er det kjærsten som har ansvaret for den steker han så den blir helt PERFEKT:-) Pluss at han lager verdens diggeste saus!

Denne gangen hadde vi entrecote som vi marinerte i rødvinsmarinade (NAM)!
Ved siden av hadde vi bakt potet og bakte tomater.
Potetene bakte vi i ovnen i ca en time, og tomatene nesten like lenge (våre ble litt brente så litt mindre tid er å anbefale:).

Sausen som er nr 1 her i huset er enkelt å greit:

  • En pakke matfløte
  • Sjampinjonger
  • En dæsj soyasaus (smak deg frem)
  • Kok opp og NYT!

Stek biffene på sterk varme til de blir akkurat så godt stekt som du liker dem, putt en kladd smør i poteten din og ENJOY din usunne helgemiddag:))
























2 kommentarer:

Homemaker sa...

Mmm.. Sausen der kan jeg neste skrive under på at er god selv om jeg ikke har smakt! Dvs, bortsett fra at jeg ikke liker sjampinjonger. Men at fløte og soyasaus er en bra kombo, det vet jeg! Det bruker jeg nemlig som woksaus: http://homemaker.blogg.no/1233974437_wok_n_roll.html

Det er min favorittwokoppskrift og bør prøves! :-)

Kine sa...

Den skal jeg absolutt prøve:-)
Fantastisk mange gode oppskrifter du har, jeg leser og leser.
Synes ideen om verdens land var veldig lur. Tror nok jeg kommer til å teste ut maten din:-)